İçimdeki Mücevher


Cümlelerime başlarken uzun süreden beri hiçbir şey yazmamış olmanın rutubetliği ile içimde yazmayı bıraktığım o andan itibaren yazmaya başlayarak anlatıyorum her şeyi. 

Upuzun bir zaman geçti ve sen hiçbir şey yazmadın. Hüzünlerin oldu, mutlulukların, dayanılmaz pişmanlıkların, çok şaşırdığın ve üzülmekten kahrolduğun anlar oldu, umudunun tükendiği anlar yakanı hiç bırakmadı, günler aynılığıyla devam etti sen değişiklik olsun diye bile yazmadın. Onca şey yaşadın. Bazen en güvendiğine inancın paramparça oldu, bazen tekrardan inandın kendine tekrardan sevdin herkesi, sonra bir baktın yine en baştasın. Kendini hep en başta buldun. Söyle bana şimdi, neden bunca zaman sustun? İnsan, bari, hiç olmazsa, kendine konuşurdu. Sen neden küstün kendine, neden anlatmadın bunca şeyi kendine. Aşabilirdin, alışa da bilirdin. İstemedin. İçinde hep o yazmanın yarım kalmış burukluğuyla yaşadın bunca zaman, acıyla. Kimse de çıkarmadı seni bu döngüden. Aylarca uyuyan bir vahşi hayvan gibi küsmüşsün ormanına, ağaçlarına, seslerine ve içinde nefes alan her şeye. Oysa biliyordum bir gün yazacağını. İçinde biriken hazinenden bir habersiz, aklında hayatın bestesini unutmadan mırıldanıyorsun dudaklarınla, yaşam artık senin için daha parlak ve korkutucu bir güzellikle süslenmiş. Şimdi söyle bana, yazmak istiyor musun eskisi gibi...? 

Ormanın içinde doğru uzanan upuzun bir patika yolun sonunda, güneş ilk yazmaya başladığın gündeki gibi parlıyor gözbebeklerinde. İçinde dünden kalan ufak bir teessür olsa da yaşamak bugün senin için daha füruzan. İçinde en değerli hazineleri saklayan bir ormansın. Kimse bilmiyor, kimseler bilmiyor o mücevherleri. Anlattığın kişiler bile tanımıyor seni. Tanısalar da unutuyorlar. Kimse yaşamıyor seni, yaşasa bile ölüyorlar. Fakat artık anladın değil mi? Yaşamak için birine değil, yaşamak için iyileşmiş bir kalbe ve sağlam bir akla ihtiyaç vardır. Sen bunu başardın. Artık piyanonun en acı parçası bile canını yakamaz. Bir zamanlar, dinlemeye doyamadığın II. Vicolo'nın satırlarından atlamayacak umutların. Sanırım ben, artık iyileştim. Merhaba yeni ilhamlar, yeni bir ben.


Merhaba.



Öneri Müzik: https://open.spotify.com/track/3vyCWrAIl3VGUHa9dM1Sy2?si=f33c2fcec9cf4c07

Yorumlar

Popüler Yayınlar